Tekninen asiakastuki

Asiointipalvelu toimii parhaiten Internet Explorerilla ja Mozilla Firefoxilla. Jos käytät muita selaimia (esim. Chrome), varmista, ettei niissä ole päällä automaattista täydennystä.

Asiointipalvelussa on ohjeita, jotka helpottavat palvelun käyttöä.

Asiointipalvelun tekniset ongelmat

Ongelmatilanteessa tarkista, että

  • etenet palvelussa vasemman reunan valinnoilla tai tietyissä tilanteissa painikkeilla. Vältä selaimen toimintojen Edellinen ja Seuraava käyttöä.
  • käytät sivujen tulostuksessa asetuksena paperin vaakatulostusta, jotta kaikki tiedot tulostuvat.
  • sinulla on seuraavat asetukset:
  1. JavaScript käytössä
  2. Selaimesi tukee SSL-salausta
  3. Selaimesi hyväksyy evästeet (cookies)

Jos asiointipalvelussa on teknisiä ongelmia, joita et saa ratkaistua, ota yhteyttä tekniseen asiakastukeen. Tekninen asiakastuki palvelee sähköpostitse osoitteessa tekninentuki (at) kela.fi. Tekninen tuki ei neuvo palvelun käytössä, julkisissa hankinnoissa eikä etuuksia koskevissa asioissa.

Palvelun käyttöön ja etuuksiin liittyvää neuvontaa saat palvelunumeroista.

Kela ei vastaa tietoliikenneyhteyksien saatavuudesta, suorituskyvystä tai toimivuudesta. Palvelun käytettävyydessä voi olla ennalta ilmoittamattomia katkoja.

Päivitykset aiheuttavat käyttökatkoja asiointipalveluun

Verkkoasiointipalveluissa on viikoittainen huoltokatko sunnuntaisin yöllä klo 2.30–4.00. Tällöin asiointipalvelu ei ole käytettävissä.

Verkkoasiointipalveluun tulee uusia toimintoja ja ominaisuuksia muutamia kertoja vuodessa. Vuonna 2019 asiointipalvelu on päivitystöiden ajan tilapäisesti poissa käytöstä 9.2., 18.5., 5.10. ja 14.12. Käyttökatkot kestävät joitakin tunteja. Käyttökatkoista ja niiden tarkemmasta kestosta tiedotetaan kela.fi-sivuilla selkeästi erottuvalla häiriötiedotteella.