Boka tid

Boka en tid till FPA:s telefonservice om du vill gå igenom ditt ärende i lugn och ro. Du kan boka tid på nätet eller genom att ringa telefonservicen.

Tidsbokningen på nätet har förnyats

Det är nu lättare att boka tid på mobila enheter, men identifiering krävs. Om du vill avboka en tid som du bokat före 12.10, ring telefonservicen.

Så här bokar du tid på nätet

 
 
  1. Logga in i tidsbokningssystemet.
  2. Välj orsak för bokningen och den livssituation eller förmån som ärendet gäller.
  3. Välj en tid som passar dig.
  4. Bekräfta bokningen.
  5. Logga ut ur tidsbokningssystemet när du är klar.

På nätet kan du också kontrollera, ändra och avboka en tid.

FPA:s kundservicespecialist ringer dig vid en avtalad tidpunkt från numret 020 692 219 eller 020 634 1611. Ta på förhand fram alla dokument och handlingar som kan göra det enklare att sköta ditt ärende. Det kan vara t.ex. ett lönekvitto eller läkarintyg.

Om du inte själv kan boka en tid får du hjälp med det genom att ringa eller besöka ett serviceställe. Också FPA:s samarbetspartner, till exempel kommunernas socialtjänst, TE-tjänster eller aktörer inom hälso- och sjukvården kan boka en tid för dig till telefonservicen.

Vanliga frågor om tidsbokning

Se en video om hur man bokar en telefontid

 

Obs! En kund med spärrmarkering kan boka en telefontid åt sig själv i det nya tidsbokningssystemet.

Läs mer