Kom på besök

Kom ihåg hälsosäkerheten

Kom inte på besök om du har coronasymtom eller om du har blivit utsatt för viruset. Om du ändå kommer på besök, kom ihåg handhygien, håll säkerhetsavstånd och använd ansiktsmask.

På FPA:s serviceställe får du personlig rådgivning

Du kan sköta dina ärenden på vilket FPA:s serviceställe som helst. Kundservicen ger dig personlig rådgivning och information om alla FPA-förmåner, och kan vid behov boka en telefontid eller besökstid åt dig. Du kan också använda kunddatorerna självständigt.

Observera att du inte kan ringa serviceställena. På FPA:s servicenummer får du råd i olika livssituationer.

På servicepunkten får du allmänna råd

En servicepunkt är ett verksamhetsställe som upprätthålls gemensamt av FPA och andra myndigheter. Där hittar du ansökningsblanketter och broschyrer och du kan lämna in ansökningar och få allmän handledning om förmåner och FPA:s e-tjänster.

Identitetsbevis och identifikation

När du besöker FPA:s serviceställe ska du ha med ett identitetsbevis t.ex. ditt körkort eller ditt pass. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du förutom identitetsbeviset även en specificerad fullmakt av personen i fråga.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobil-id, kan du sköta dina ärenden på en kunddator på servicestället eller servicepunkten.

Du kan sköta dina ärenden på servicestället och på servicepunkterna tillsammans med en ledar- eller tjänstehund.

Du hittar besöksadresser och öppettider för alla FPA:s serviceställen och myndigheternas gemensamma servicepunkter med funktionen sök serviceställe

Läs mer