Privatpersoner kan tillsvidare inte boka telefontid på nätet

Privatpersoner kan tillsvidare inte själva boka tid på nätet till FPA:s telefontjänst. Vid behov kan en FPA-anställd eller en samarbetspartner boka tid för kunden. Fokus ligger nu på att de kunder som ringer telefontjänsten ska få service.

Privatpersoner kan från och med 14.2 inte själva boka en telefontid på nätet. Det kommer allt fler samtal till telefontjänsten och kundrådgivarnas arbetsinsats behövs nu för att ta emot samtalen. Det är fråga om en tillfällig begränsning och behovet av den bedöms kontinuerligt.

Privatpersoner kan själva annullera en bokad tid på nätet också efter 14.2. Kontakta vår kundtjänst om du vill flytta en bokad tid.

Via FPA:s telefontjänst kan man direkt sköta samma ärenden som på bokad tid. Vid behov bokar kundrådgivaren en telefontid eller en besökstid för dig på ett serviceställe.

Kunden kan också använda återuppringningstjänsten. En kundservicespecialist ringer då inom en timme och det kostar inget att bli uppringd.

FPA:s samarbetspartner kan boka tider även i fortsättningen

FPA:s samarbetspartner såsom kommunernas sociala tjänster, TE-byrån och hälsovården kan också i fortsättningen boka tider för sina kunder. Det lönar sig att boka tid särskilt om din kund har en komplicerad livssituation eller många ärenden att reda ut. Boka tid på nätet.

På kundens begäran kan du också kontrollera eller avboka en tid som bokats tidigare. Det är också möjligt att göra detta på nätet.

Kontrollera vilka saker måste vara i ordning för att du ska kunna boka en tid för din kund.

Pressmeddelandet har uppdaterats och avvikelsen gällande Åland har tagits bort 15.2.

Läs mer