Avbrott kan förekomma i e-tjänsterna 17.5 kl. 23–04 Mer information
Avbrott i e-tjänsterna 21.5 kl. 6–20 Mer information
Avbrott i tidsbokningssystemet 21.5 kl. 6–20 Mer information
En störning har upptäckts i FPA:s distansservice Mer information
Sköt ärenden på nätet.
Kundservice
Så här sköter du utkomststödsärenden som myndighet
Om kunden inte kan uträtta sina utkomststödsärenden på egen hand, kan du med kundens samtycke sköta ärendet tillsammans med honom eller henne. Du kan också med kundens samtycke fylla i ansökan om utkomststöd tillsammans med kunden.
Om du sköter kundens utkomststödsärende ska du följa anvisningarna nedan. Ett muntligt befullmäktigande från kunden räcker till.
- Om du vill ansöka om brådskande utkomststöd för kunden, ring till numret för myndigheter tillsammans med kunden. Se kontaktuppgifter för samarbetspartner.
- Om du vill begära rättelse eller justering av ett beslut som kunden fått, ring FPA:s försäkringsdistrikt tillsammans med kunden. Se kontaktuppgifter för FPA:s försäkringsdistrikt.
- Om du vill boka en tid eller tolkning till och från ett främmande språk för kunden, ring till numret för myndigheter tillsammans med kunden.
Fråga snabbt via chatten
Våra sakkunniga svarar snabbt på samarbetspartners frågor om utkomststödet via chatten. Observera att vi endast svarar på allmänna frågor via chatten. Frågor som gäller enskilda kunder besvaras inte där.