Varaa aika asiakkaallesi

Jos asiakkaasi elämäntilanne on monimutkainen tai selvitettäviä asioita on paljon, voit varata ajan Kelan puhelinpalveluun hänen puolestaan. Varaa aika verkossa.

Asiakkaan pyynnöstä voit myös tarkistaa tai peruuttaa hänelle aiemmin tehtyjä varauksia. Voit tehdä myös tämän verkossa.

Voit varata asiakkaasi puolesta ajan Kelaan, jos seuraavat asiat ovat kunnossa:

  • Organisaatiosi on myöntänyt sinulle Suomi.fi–valtuuden Sosiaaliturvan etuusasioiden ajanvarauksen tekeminen.
  • Organisaatiosi Y-tunnus on lisätty Kelan rekisteriin.
  • Sinulla on vahva tunnistusväline, kuten henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenne tai varmennekortti.
  • Sinulla on asiakkaan lupa ajanvarauksen tekemiseen ja yhteystietojen tarkistamiseen.
  • Sinulla on asiakkaan henkilötunnus.

Näin varaat ajan asiakkaallesi

 
  1. Kirjaudu ajanvarausjärjestelmään.
  2. Valitse kohta Asioi työtehtävissä ja valitse organisaatio, jonka puolesta asioit.
  3. Hyväksy työtehtävissä asioinnin ehdot. Näin vakuutat, että sinulla on asiakkaan suostumus hänen tietojensa käsittelyyn.
  4. Täytä varauksen tiedot, valitse asiakkaalle sopiva aika ja täytä asiakkaan henkilö- ja yhteystiedot.
  5. Vahvista varaus.
  6. Kirjaudu ulos ajanvarausjärjestelmästä, kun olet valmis.

Huom.! Varaa kerralla aika vain yhdelle asiakkaalle. Kirjaudu ulos ja uudestaan sisään, ennen kuin varaat ajan seuraavalle asiakkaalle.

Usein kysyttyä ajanvarauksesta

Vikatilanteet

Jos huomaat palvelussa häiriön, ilmoita siitä Kelan tekniseen tukeen osoitteeseen tekninentuki@kela.fi.

Lue lisää