Näin Kela palvelee

Kelalla on monipuolisia palvelutapoja asiakkaiden erilaisiin tilanteisiin.
Tunnista asiakkaan tilanne ja suosittele sopivaa palvelua.

  1. Kerralla kuntoon verkossa
    Verkossa voi hakea lähes kaikki Kelan etuudet ja lähettää niihin tarvittavat liitteet. Verkkoasiointi nopeuttaa tuen saamista.
    Lue lisää verkkoasioinnista
  2. Usein jo soitto riittää
    Puhelinpalvelu neuvoo ma–pe klo 9–16. Soitto maksaa normaalin puhelinmaksun. Jos numero on varattu, asiakas voi jättää soittopyynnön. 
    Lue lisää puhelinpalvelusta
  3. Ajanvaraus muutostilanteisiin
    Aika kannattaa varata etukäteen, jos asiakkaan tilanne on monimutkainen. Asiakas voi varata puhelinajan verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun. Myös kumppani voi varata asiakkaalle ajan nimellä ja henkilötunnuksella. 
    Lue lisää ajanvarauksesta
  4. Neuvontaa palvelupisteissä ja asiointipisteissä
    Kela palvelee palvelupisteissä ja asiointipisteissä ympäri maan. Asiakas voi asioida missä toimipisteessä tahansa. Jos palvelupisteeseen pitää varata aika etukäteen, soita puhelinpalveluun.
    Lue lisää toimistopalvelusta
  5. Postia Kelaan
    Voit lähettää postia mihin tahansa Kelan palvelupisteeseen. Liitteet ja todistukset voi myös skannata tai kuvata ja lähettää Kelaan verkkoasiointipalvelussa. 
    Lue lisää postipalvelusta