Kelan strategia

Kelan strategia sisältää kolme toisiinsa limittyvää tavoitetta:

  • Asiakaskokemus perustuu luottamukseen
  • Vaikuttavuutta tiedolla
  • Turvaa arkeen

Kelan visio kertoo työmme tärkeydestä:

Lähellä ihmistä. Hyvinvointia tiedolla, tuella ja yhteistyöllä.

Strategiset tavoitteet

Asiakaskokemus perustuu luottamukseen

Tavoitteemme on tarjota erinomainen asiakaskokemus. Asiakkaamme saavat heille kuuluvat etuudet ja palvelut oikeaan aikaan, vaivattomasti ja luotettavasti – kullekin sopivalla asiointitavalla. 

Luotamme asiakkaaseen ja annamme tarvittaessa asiointiin tukea.

Vaikuttavuutta tiedolla

Ymmärrys asiakkaiden tarpeista on palvelujemme kehittämisen perusta. Tavoitteemme on laaja tiedon liikkuvuus asiakkaidemme hyväksi. Helpotamme asiointia hyödyntämällä tietoa uusilla tavoilla. 
Tuemme yhteiskunnan kehittämistä ja päätöksentekoa luotettavalla ja ajankohtaisella tiedolla.

Turvaa arkeen

Turvaamme arkea ja tuemme elämän muutoksissa. Näin teemme henkilöstön ja kumppaneiden kanssa merkityksellistä työtä.  Palvelumme toimivat turvallisesti kaikissa tilanteissa jokaisena päivänä.

Tutustu Kelan strategiaesitykseen