Kelan digituki

Jos tarvitset apua Kela-asioiden hoitamiseen verkossa, voit saada digitukea. Digituki on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat hoitaa Kela-asioitaan omatoimisesti. Mahdollisuus käyttää digitukea ei edellytä aiempaa asioimista verkossa.

Digitukea voi saada esimerkiksi seuraaviin asioihin:

  • verkkohakemuksen täyttäminen
  • liitteen lähettäminen tietokoneella tai puhelimella
  • päätöksen tarkistaminen asiointipalvelussa
  • tietojen etsiminen Kelan verkkosivuilta
  • laskurien käyttö.

Digitukea saa puhelimessa ja palvelupisteessä

Koronaepidemian takia annamme digitukea nyt pääasiassa puhelimitse. Tarvittaessa sinulle voidaan varata puhelinaika.  Tarkista palvelunumero tai varaa puhelinaika.

Puhelimitse annettava digituki edellyttää, että sinulla on laite, jolla pääset verkkoon.

Koronaepidemian takia voit saada digitukea palvelupisteessä vain, jos sinulla on mukana oma mobiililaite, kuten tabletti tai älypuhelin. Sinua neuvotaan silloin turvalasin takaa.

Kela on mukana digituen verkostoissa

Digituki on vakiintunut osa Kelan asiakaspalvelua. Osallistumme aktiivisesti digituen verkostoihin, kerromme verkkoasioinnista erilaisissa tapahtumissa ja opastamme digitukijoita Kelan palveluista kertomisessa.

Lue lisää