Näin Kela palvelee

Kelalla on monipuolisia palvelutapoja asiakkaiden erilaisiin tilanteisiin.
Tunnista asiakkaan tilanne ja suosittele sopivaa palvelua.

  1. Kerralla kuntoon verkossa
    Verkossa voi hakea lähes kaikki Kelan etuudet ja lähettää niihin tarvittavat liitteet. Verkkoasiointi nopeuttaa tuen saamista.
    Lue lisää verkkoasioinnista
  2. Usein jo soitto riittää
    Puhelinpalvelu neuvoo ma–pe klo 9–16. Soitto maksaa normaalin puhelinmaksun. Jos numero on varattu, asiakas voi jättää soittopyynnön. 
    Lue lisää puhelinpalvelusta
  3. Aika kannattaa varata, jos selvitettävää on paljon
    Aika kannattaa varata, jos asiakkaan tilanne on monimutkainen tai asiointi vaatii enemmän aikaa. Asiakas voi varata puhelinajan verkossa tai soittamalla puhelinpalveluun. Myös kumppani voi varata asiakkaalle ajan nimellä ja henkilötunnuksella. Vuonna 2021 verkkoajanvaraus uudistuu.
    Lue lisää ajanvarauksesta
  4. Neuvontaa palvelupisteissä ja asiointipisteissä
    Kela palvelee omissa palvelupisteissä ja eri viranomaisten yhteisissä asiointipisteissä ympäri maan. Asiakas voi asioida missä tahansa. Jos palvelupisteeseen pitää varata aika etukäteen, soita puhelinpalveluun.
    Lue lisää toimistopalvelusta
  5. Postia Kelaan
    Voit lähettää postia osoitteella Kela, PL 10, 00056 Kela. Liitteet ja todistukset voi myös skannata tai kuvata ja lähettää Kelaan verkkoasiointipalvelussa. 
    Lue lisää postipalvelusta