Näin Kela palvelee Vaasassa 1.4. alkaen

Asiointi Vaasan palvelupisteessä (Rauhankatu 24) muuttuu huhtikuun alussa. Palvelupiste on jatkossa auki joka arkipäivä klo 10–16.

Maanantaista 1.4. alkaen palvelupisteessä voi asioida seuraavasti:

  • Ke–to voi asioida ajanvarauksella tai ilman ajanvarausta aulassa työskentelevien palveluasiantuntijoiden kanssa.
  • Ma–ti ja pe myös vuoronumerot ovat käytössä.

Palveluasiantuntija arvioi ja opastaa, mikä tapa asioida sopii parhaiten asiakkaan tilanteeseen. Häneltä voi pyytää apua esimerkiksi ajan varaamiseen tai verkkoasiointipalvelun käyttöön.

Asiat kuntoon ajanvarauksella

Kun asiakas varaa ajan, Kelan palveluasiantuntija voi perehtyä asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Asiakkaan kannattaa varata aika etenkin silloin, kun hänen elämäntilanteensa muuttuu ja hän tarvitsee neuvoja tukien hakemisessa. Ajanvarauksella asiakas pääsee asioimaan sovittuna ajankohtana ilman jonottamista.

Asiakas voi varata ajan palvelupisteeseen tai puhelinpalveluun. Jos ajan varaa puhelinpalveluun, Kelan palveluasiantuntija soittaa sovittuna ajankohtana. Puhelinpalvelu on auki maanantaista perjantaihin.

Ajan voi varata verkossa osoitteessa www.kela.fi/ajanvaraus tai soittamalla Kelaan.

Lisätietoja asiakkaille