Kelan palvelut sähkökatkojen aikana | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Kelan palvelut sähkökatkojen aikana 

Viranomaiset ovat varoittaneet, että alueelliset sähkökatkot ovat mahdollisia tulevana talvena uhkaavan sähköpulan takia. Kelan toimipisteiden sähkönsaantia ei ole turvattu katkostilanteissa.

Sähkökatkon aikana emme voi palvella asiakkaita Kelan palvelupisteessä. Tällaisessa tilanteessa palvelupiste suljetaan ja henkilökunta ohjaa asiakkaat turvallisesti ulos. Sähkökatkojen vuoksi voimme joutua rajoittamaan myös ajanvarausaikojen tarjontaa. 

Jos tiedämme sähkökatkosta jo etukäteen, kerromme siitä palvelupisteen aukioloaikatiedoissa Suomi.fi-palvelussa. Aina tämä ei ole mahdollista, koska sähkökatkoja voi tulla nopeastikin. 

Sähkökatkot voivat myös viivästyttää hakemusten käsittelyä. Voit itse vaikuttaa hakemuksesi käsittelyyn toimittamalla hakemuksesi ja tarvittavat liitteet hyvissä ajoin. 

Toimi näin, jos palvelupiste on suljettu sähkökatkon takia

  1. Asioi verkossa.

    Useimmat Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa. OmaKelan ja muiden Kelan verkkopalveluiden toiminta on turvattu myös sähkökatkojen varalta. 
     
  2. Soita puhelinpalveluun.

    Jos tarvitset henkilökohtaista neuvontaa, soita Kelan puhelinpalveluun. Puhelinpalvelumme toimii myös sähkökatkojen aikana. Huomaa kuitenkin, että sähkökatkot voivat ruuhkauttaa palvelua.

Lue lisää

Sivu päivitetty 29.11.2022

Mitä mieltä olet sivusta?