Kela on kilpailutuksessa valinnut jokaiselle maakunta-alueelle palveluntuottajan, joka kykenee tuottamaan luotettavat ja laadukkaat kuljetuspalvelut. Tilatessasi matkan tilausvälityskeskuksesta selvitetään muun muassa se, tarvitsetko matkustamiseen esteetöntä ajoneuvoa tai avustamista matkan aikana. Tarvittaessa kuljettaja saattaa sinut sisätiloihin tai sairaalassa osastolle asti.
Tilausvälityskeskus vastaa siitä, että kaikki maakunta-alueen asiakkaat saavat taksin tilauksensa mukaisesti, kun kyse on sairausvakuutuksesta korvattavasta taksimatkasta. Tilaa ajanvaraukseen perustuva taksimatka hyvissä ajoin, viimeistään matkaa edeltävänä päivänä klo 14.00 mennessä. Jos olet tilannut matkan hyvissä ajoin, mutta tilausvälityskeskus ei pysty järjestämään kuljetustasi, tulee tilausvälityskeskuksen korvata sinulle muualta tilatusta taksimatkasta aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti. Ole tällaisessa tilanteessa yhteydessä tilausvälityskeskukseen ja esitä heille selvitys siitä, ettet saanut taksia tilausvälityskeskuksen kautta ja jouduit turvautumaan muuhun kuljetukseen, josta aiheutui kustannuksia.
Kela seuraa maakunnittain palvelun laatua ja asiakkaiden oikeuksien toteutumista koko hankintakauden ajan. Kela myös edellyttää, että tilausvälityskeskus seuraa tarjoamansa palvelun laatua ja korjaa mahdolliset häiriöt palvelun laadussa tai saatavuudessa välittömästi.