Tilitystietojen välityspalvelu

Palveluntuottaja voi siirtää tilitystietojen välityspalvelun avulla sairaanhoitokorvausten IT-suorakorvaustilitykset Kelan TYVI-operaattorin ylläpitämälle palvelimelle. Kela hakee tietojärjestelmäänsä palvelimelle lähetetyt tilitykset pankkipäivinä klo 12. Palveluntuottajat voivat katsoa palvelussa tilitysten palautesanomat seuraavana pankkipäivänä sen jälkeen, kun Kela on noutanut tilityksen palvelimelta.

Palautesanoma on "Käsitelty", jos tilitys on otettu Kelassa onnistuneesti vastaan.

Palautesanoma on "Hylätty", jos tilitystä ei ole voitu ottaa vastaan. Palvelussa ilmoitetaan virheen syy, minkä vuoksi tilityksen vastaanotto epäonnistui. Tilityksen lukeminen pysähtyy ensimmäiseen virheeseen. Jos tilitys sisältää yhtä useamman virheen, vain ensimmäisen löytyneen virheen syy on luettavissa palautesanomassa. Jos palautesanoma on ’Hylätty’, palvelujen tuottajan tulee korjata tilitystiedostossa ollut virhe ja lähettää tilitys uudelleen.