Missä Kela on mielestäsi onnistunut? Mikä vaatii kehittämistä? Voit antaa meille palautetta ja kehittämisehdotuksia Kelan palveluista, etuuksista ja toiminnasta.
Otamme mielellämme vastaan palautetta ja kehittämisehdotuksia myös yhteistyökumppaneilta ja työnantaja-asiakkailta.
Voit pyytää Kelaa vastaamaan palautteeseesi.
Jos haluat ilmoittaa verkkopalvelun viasta tai teknisestä ongelmasta, lähetä sähköpostia tekniseen asiakastukeen, tekninentuki@kela.fi.
Jos asiasi koskee verkkopalveluidemme saavutettavuutta, anna palautetta saavutettavuusselosteessa löytyvällä palautelomakkeella.
Palautteella et voi hoitaa Kela-asioitasi
Huomaathan, että palautelomakkeella et voi hoitaa henkilökohtaisia Kela-asioita tai vaikuttaa niiden käsittelyyn, sillä palaute ei yhdisty Kela-tietoihisi.
Palautelomakkeella et voi lähettää Kelaan esimerkiksi muutosilmoituksia, tilinumeroita tai ajanvarauksen peruutuksia. Emme myöskään voi vastata palautelomakkeella lähetettyihin henkilökohtaisia asioita koskeviin kysymyksiin.
Voit hoitaa Kela-asioitasi
Työnantajana tai yhteistyökumppanina voit hoitaa Kela-asioita
- työnantajan asiointipalveluissa
- työnantajien chatissä tai puhelinpalvelussa
- yhteistyökumppaneiden chatissä tai puhelinpalvelussa.
Koskeeko palautteesi taksin tilaamista tai taksimatkaa?
Anna taksimatkaa tai taksin tilaamista koskeva palaute suoraan sille palveluntuottajalle, jota palaute koskee, tai jolta taksimatka on tilattu.