Ändringar i FPA:s service i Nystad

Öppettiderna för FPA:s serviceställe i Nystad (Vakka-Suomenkatu 7) ändras från och med 1.8.

I fortsättningen är servicestället öppet må–ons kl. 12–15.30. Övriga tider är servicestället öppet för kunder som har bokat en tid på förhand.

På bokad tid, per telefon och på nätet

Man kan boka tid på förhand till FPA:s telefonservice eller servicestället. Då sätter sig kundrådgivaren in i kundens situation. Tid kan bokas på www.fpa.fi/tidsbokning eller genom ett samtal till FPA.

De flesta FPA-ärenden kan skötas per telefon. Via telefontjänsten kan man få råd, ansöka om förmåner och få hjälp med att sköta ärenden i e-tjänsten. FPA:s telefontjänst har öppet alla vardagar kl. 9–16. Servicenumren finns på www.fpa.fi/servicenummer.

På en del av FPA:s servicenummer kan man också be om att bli uppringd. Då FPA:s kundrådgivare ringer upp en kund som bokat tid eller bett om att bli uppringd är samtalet gratis för kunden.

Svaret på många frågor går att hitta på FPA:s webbplats (www.fpa.fi), och de flesta FPA-ärenden kan skötas i e-tjänsten (www.fpa.fi/etjanst). Man loggar in på e-tjänsten med sina bankkoder eller med mobil-ID. I e-tjänsten kan man skicka in ansökningar och bilagor samt kontrollera uppgifter om handläggningen av sina egna ansökningar. Vid behov kan man få hjälp med detta på ett serviceställe eller via telefontjänsten.

Öppettiderna har korrigerats 8.7.

Läs mer