Öppettider för FPA:s serviceställen ändras på 13 orter

Från och med början av november ändras öppettiderna för FPA:s serviceställen på 13 orter. I listan nedan kan du kontrollera hur serviceställena har öppet i fortsättningen.

Öppettiderna för följande serviceställen ändras från och med torsdag 1.11

Haapajärvi (Puistokatu 52)

  • måndag och torsdag kl. 10­–12 och 13–15 utan bokad tid
  • tisdag på bokad tid.

Nivala (Kalliontie 18)

  • måndag och fredag kl. 10–12 och 13–15 utan bokad tid
  • onsdag på bokad tid.

Oulainen (Oulaistenkatu 36)

  • onsdag och fredag kl. 10–12 och 13–15 utan bokad tid
  • måndag på bokad tid.

Pyhäjärvi (Asematie 4)

  • måndag och fredag kl. 10–12 och 13–15 utan bokad tid
  • onsdag på bokad tid.                                                                     

Ylivieska (Kyöstintie 8)

  • måndag, onsdag och fredag kl. 10–16 utan bokad tid
  • tisdag och torsdag kl. 10–16 på eller utan bokad tid.

Brahestad (Kauppakatu 42)

  • måndag–onsdag och fredag kl. 10–16 utan bokad tid
  • torsdag på bokad tid.

Ranua (Keskustie 1)

  • tisdag kl. 10­–12 och 13–15 utan bokad tid
  • tisdag kl. 9­–10 och torsdag kl. 10­–12 och 13­–15 på bokad tid.

Taivalkoski (Kauppatie 9)

  • tisdag och torsdag kl. 10­–12 och 13–15 utan bokad tid
  • tisdag och torsdag kl. 9­–10 på bokad tid.

Övertorneå (Niurontie 2)

  • måndag kl. 10–12 och 13–15 utan bokad tid
  • fredag kl. 10–12 och 13–15 på bokad tid.

Öppettiderna för följande serviceställen ändras från och med måndag 5.11

Hangö (Vinkelgatan 12)

  • tisdag och torsdag kl. 9­–12 och 13–15 på eller utan bokad tid.

Ekenäs (Drottninggatan 7)

  • m­åndag–tisdag på bokad tid
  • onsdag–fredag kl. 9–12 och 13–15 utan bokad tid.

Karis (Centralgatan 88)

  • måndag–onsdag kl. 9–12 och 13–15 utan bokad tid
  • torsdag–fredag med bokad tid.

Kyrkslätt (Kyrkstallsvägen 3)

  • måndag–tisdag  och torsdag–fredag kl. 9–12 och 13–16 utan bokad tid
  • onsdag på bokad tid.

På bokad tid kan du sköta flera ärenden på en gång

När kunden bokar en tid för att sköta FPA-ärenden, kan FPA:s kundservicesakkunnig på förhand bekanta sig med kundens situation. Det lönar sig att boka en tid särskilt om livssituationen förändras och kunden behöver råd för att ansöka om stöd. Fördelen med att sköta ärenden på bokad tid är att kunden slipper köa.

Kunden kan boka en tid till servicestället eller telefonservicen. Om kunden bokar en tid till telefonservicen ringer FPA:s kundservicesakkunnig upp kunden på bokad tid. Telefonservicen är öppen från måndag till fredag. Per telefon kan man sköta förmånsärenden och få råd till exempel i att sköta sina ärenden på webben.

Man kan boka en tid på webben www.fpa.fi/tidsbokning eller genom att ringa FPA.

Närmare information för personkunder: