Så här betjänar FPA i Vichtis från och med 2.5

Kundservicen vid servicestället i Vichtis (Tuusantie 1) ändras i början av maj.

Från och med torsdag 2.5 kan man sköta FPA-ärenden enligt följande:

  • Mån–ons och fre kl. 9–12 och 13–16
  • torsdagar bara på bokad tid.

På en gång på bokad tid

När kunden bokar en tid, har FPA möjlighet att bekanta sig med kundens situation på förhand. Det lönar sig att boka tid särskilt om livssituationen ändras och man behöver råd i att ansöka om stöd. När man bokar tid slipper man köa.

Man kan boka tid till servicestället eller telefontjänsten. Om man bokar tid till telefontjänsten, ringer FPA:s kundservicesakkunniga upp kunden vid den avtalade tiden. Telefontjänsten är öppen må–fre kl. 9–16.

Man kan boka tid på webben www.fpa.fi/tidsbokning eller genom att ringa FPA.

Närmare information