FPA:s service

FPA erbjuder mångsidig service för kundernas olika behov. Ta reda på kundens behov och rekommendera en lämplig serviceform.

  1. Klart på en gång på nätet
    På nätet kan man söka nästan alla FPA-förmåner och skicka nödvändiga bilagor. Genom att använda e-tjänsten får man snabbare bidrag. Läs mer.
  2. Ofta räcker det med ett samtal
    FPA:s telefonservice är öppen längre än serviceställerna, mån–fre kl. 8–16. För ett samtal debiteras normal samtalsavgift. Om numret är upptaget kan kunden be att bli uppringd. Läs mer.
  3. Tidsbokning på nätet vid förändrad situation
    Kunden kan boka en serviceställe- eller telefontid vid besvärliga förändringssituationer eller när han eller hon behöver flera FPA-förmåner eller tolk. Tiden kan bokas på nätet med namn och personbeteckning. Läs mer.
  4. Rådgivning på serviceställen och på samserviceställen
    FPA tillhandahåller service i hela landet via sina serviceställen och servicepunkter. Kunden kan sköta sina ärenden på vilket verksamhetsställe som helst. Läs mer.
  5. Per post
    Du kan även skicka ansökningar och bilagor per post till FPA. FPA använder svarskuvert där portot är färdigt betalt. Bilagor och intyg kan också skannas eller fotograferas och skickas till FPA via e-tjänsten. Läs mer.