Kela selvittää englanninkielisten palveluiden käyttäjien tarpeita asiakaskyselyn avulla | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Kela selvittää englanninkielisten palveluiden käyttäjien tarpeita asiakaskyselyn avulla

Julkaistu 23.2.2024

Kela kutsuu englanninkielisen kela.fi-sivuston käyttäjiä kertomaan kokemuksistaan ja vaikuttamaan heille suunnattujen palveluiden kehittämiseen.

Ympyröity kysymysmerkki vihreää taustaa varten.
Kela on sitoutunut parantamaan asiakkaidensa yhdenvertaisuutta ja edistämään sitä, että he pystyvät asioimaan itsenäisesti äidinkielestä riippumatta. Kerätäkseen asiakkaiden arvokkaita näkemyksiä Kela toteuttaa käyttäjäkyselyn, joka on suunnattu erityisesti englanninkielisen kela.fi-sivuston käyttäjille.

Kyselyn tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjien kokemuksista verkkosivustolla navigoinnista ja palveluiden käytettävyydestä, jotta Kelan verkkopalvelut voidaan räätälöidä vastaamaan entistä paremmin kyseisen ryhmän tarpeisiin.

– Kela.fi-sivuston sisällöt henkilöasiakkaille ovat lähes identtiset suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Englanninkielisten sivujen käyttäjämäärät ovat kasvaneet tasaisesti, ja viime vuonna sivuilla oli jo 1,3 miljoonaa käyntiä. Haluamme selvittää, miten englanninkieliset sisällöt vastaavat asiakkaiden palvelutarpeisiin, kela.fin päätoimittaja Maija Luotonen kertoo.

Pääset vastaamaan kyselyyn tästä.

Vastaaminen kestää noin 10 minuuttia. Kyselyyn voi vastata 17.3.2024 asti.

Sivu päivitetty 1.3.2024