Poika surffaa netissä läppärillä.

Tiesitkö, että...

verkossa voit hakea lähes kaikkia Kelan tukia. Voit myös lähettää liitteitä Kelaan.

Asiointipalvelu henkilöasiakkaille

Asiointipalvelussa voit

  • hakea Kelan etuuksia
  • lähettää hakemukseen tarvittavat liitteet, kun olet skannannut tai kuvannut ne
  • ilmoittaa muutoksista ja lakkauttaa tuen
  • muuttaa tilinumeroa
  • tarkistaa, onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja koska maksupäivä on
  • lähettää perintäasioihin liittyviä viestejä.

Yhdellä vilkaisulla näet

  • seuraavat ja edelliset maksut
  • hakemustesi tilanteen
  • muistutukset, jos hakemuksestasi puuttuu liite tai se on jäänyt lähettämättä

Käytä yleistä selainta

Asiointipalvelu toimii parhaiten Internet Explorerilla ja Mozilla Firefoxilla. Jos käytät muita selaimia (esim. Chrome), varmista, ettei niissä ole päällä automaattista täydennystä. 

Miksi asioida verkossa?

  • Kun haet tuet ja lähetät liitteet verkossa, hakemuksesi käsittely nopeutuu ja saat tuen nopeammin.
  • Hakemuksessa on valmiiksi osa tiedoista, joten sinun ei tarvitse täyttää kaikkia kohtia.
  • Palvelu opastaa hakemuksen täytössä.

Kirjaudu sisään asiointipalveluun >> 

Viimeksi muokattu 20.11.2014
Sivu päivitetty 12.02.2013