Kela tekee tarkennuksen Contact Center -hankintaan | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Kela tekee tarkennuksen Contact Center -hankintaan

Julkaistu 17.2.2023

Kela on julkaissut hankintailmoituksen avoimella menettelyllä toteutettavasta Contact Center -järjestelmähankinnasta 15.12.2022. Hankinta on päätetty keskeyttää siihen tehtävän tarkennuksen vuoksi. 

Kela on julkaissut hankintailmoituksen avoimella menettelyllä toteutettavasta Contact Center -järjestelmähankinnasta 15.12.2022. Hankinnan kohteena on asiakaspalvelutyössä käytettävä valmisohjelmistopohjainen Contact Center -järjestelmä. Järjestelmällä ohjataan puheluita, chatteja sekä videokontakteja. 

Ennen hankintapäätöksen tekemistä Kelassa havaittiin tulevaan käyttöympäristöön liittyvä muutos, jota ei ole huomioitu hankinnan vaatimuksissa. Kelalle olisi liian suuri riski jättää tämä muutos huomioimatta hankinnassa. Siksi hankinta on päätetty keskeyttää ja lisätä muutoksen mahdollistava ominaisuus hankittavan järjestelmän vaatimuksiin.

Kela muokkaa pikaisella aikataululla tarjouspyynnön materiaalit, käynnistää muutosten osalta markkinavuoropuhelun ja julkaisee uuden tarjouspyynnön. Tämän lisätyön ei uskota vaikuttavan merkittävästi uuden järjestelmän suunniteltuun käyttöönottoaikatauluun.

Sivu päivitetty 17.2.2023