Kela valitsi uuden kontaktienhallintajärjestelmän toimittajan | KelaSiirry sisältöön
Tiedote
Julkaistu 29.9.2023

Kela on kilpailuttanut ja valinnut uuden kontaktienhallintajärjestelmän. Uuden järjestelmän toteuttaa Tietoevry Create.

Kela on valinnut Tietoevry Createn toteuttamaan Kelalle uuden Contact Center -järjestelmän. Järjestelmä toteutetaan tietoturvallisesti on-premise -ratkaisuna Kelan omaan konesaliin.

Kontaktienhallintajärjestelmä kattaa Kelan puhelinpalvelun, etäpalvelun puhe- ja kuvayhteydet, videokanavan, chattipalvelun sekä raportoinnin ja puheluiden tallennuksen. Volyymit ovat suuret: järjestelmässä hoidetaan kuukausittain noin 200 000 kontaktia.

- Uusi järjestelmä otetaan käyttöön näillä näkymin loppuvuodesta 2024. Tavoitteenamme on, että uuden järjestelmän avulla pystymme vastaamaan asiakaspalvelun muuttuviin tarpeisiin myös tulevaisuudessa, päätuoteomistaja Riikka Alho sanoo. 

Nykyinen järjestelmä on ollut käytössä vuodesta 2011. 

Sivu päivitetty 16.8.2024