Kutsu: Kela SuomiAreenassa: Suuri sosiaaliturvakeskustelu – valinnat 2030-luvulle | Ajankohtaista | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Kutsu: Kela SuomiAreenassa: Suuri sosiaaliturvakeskustelu – valinnat 2030-luvulle 

Julkaistu 17.6.2026

Sosiaaliturva koskettaa meitä kaikkia: neljä viidestä suomalaisesta saa vuosittain jotain Kelan etuutta. Mihin suuntaan sosiaaliturvaa tulisi viedä seuraavalla hallituskaudella?  

Kela tuo SuomiAreenan Puuvilla-lavalle sosiaaliturvan tulevaisuuden keskeiset kysymykset ja kutsuu päättäjät ja asiantuntijat etsimään niihin ratkaisuja. Keskustelussa tarkastellaan suuria ilmiöitä, ajankohtaisia uudistustarpeita ja sitä, miksi muutoksia tarvitaan juuri nyt.  

Sosiaaliturvan tulevaisuuden suuntia ruotivat keskustelussa Sosten erityisasiantuntija Anna Järvinen, kansanedustaja Mia Laiho (kok.), Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen, kansanedustaja Matias Mäkynen (sd.) sekä YTHS:n toimitusjohtaja Annika Saarikko. Kelan hallituksen puheenjohtaja Jaana Laitinen-Pesola pitää tilaisuuden päätöspuheenvuoron. Keskustelun juontaa Marika Ahonen

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, eikä siihen tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Keskustelun striimiä voi seurata MTV:n Katsomossa, ja tallenne jää katsottavaksi tapahtuman jälkeen. 

Lämpimästi tervetuloa! 

Aika: Keskiviikkona 24.6. klo 11–11.45. 

Paikka: Puuvillan lava, Pori (ostoskeskus Puuvilla). Lavakeskustelun striimiä voi seurata MTV Katsomo –verkkopalvelussa.   

Lisätietoa 

Sivu päivitetty 17.6.2026