Vammaisten tulkkauspalvelukeskus kokeilee puhelun tallentamisesta kertovaa tiedotetta | Henkilöasiakkaat | KelaSiirry sisältöön

Vammaisten tulkkauspalvelukeskus kokeilee puhelun tallentamisesta kertovaa tiedotetta

Julkaistu 19.3.2024

Vatu-keskus kokeilee puhelun tallentamisesta kertovaa automaattista tiedotetta ulossoiton yhteydessä 2.4. alkaen. 
 
Kela tallentaa kaikki valtakunnallisiin palvelunumeroihin ja viranomaislinjalle saapuvat sekä niiden kautta soitetut puhelut. Kun soitat Kelaan, kuulet jonotuksen alussa tallentamisesta kertovan tiedotteen. Puhelun tallentamisesta on kerrottava myös silloin kun sinulle soitetaan Kelasta ja jos puhelu tallennetaan. 
 
Tällä hetkellä palveluneuvoja kertoo sinulle puhelun tallentamisesta. Huhtikuun alusta alkaen, kun soitamme sinulle suomenkielisistä linjoista, linjan avautuessa kuuluu ensin automaattitiedote: 
 
”Hei, soitamme Kelasta. Tallennamme puhelun. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä saat Kelan verkkosivuilta.”
 
Tiedotteen jälkeen palvelunneuvoja aloittaa keskustelun kanssasi. Halutessasi voit kieltää tallentamisen ja tallentaa palvelutilanteen myös itse. 

Sivu päivitetty 19.3.2024