Kela.fissä ja asiointipalveluissa käyttökatko 25.5.2024 klo 6.00–20.00 Lue lisää
Soita Kelaan
Palvelemme ma–pe klo 9–16.
Valitse palvelunumero sen mukaan, mitä aihetta asiasi koskee. Yksittäiseen Kelan palvelupisteeseen ei voi soittaa. Jos haluat varata ajan palvelupisteeseen, soita asiaasi koskevaan palvelunumeroon.
Puhelinpalvelussa on yleensä eniten jonoja lounasaikaan ja kuun vaihteessa.
Puhelinpalvelumme on kiinni viikonloppuisin ja pyhäpäivinä.
Puhelun hinta
Puhelu Kelan palvelunumeroon on maksullista. Myös jonottaminen on maksullista.
Hinta on puhelinliittymäsi hinnaston mukaan
paikallisverkkomaksu, kun soitat kiinteästä verkosta
matkapuhelinmaksu, kun soitat matkapuhelimesta
ko. ulkomaanpuhelumaksu, kun soitat ulkomailta.
Jos käytät puhepakettia, sinun kannattaa tarkistaa operaattoriltasi, sisältyvätkö 020-alkuiset puhelut siihen.
Takaisinsoittopalvelu
Puhelinpalvelussa on käytössä takaisinsoittopalvelu, jossa asiakkaan on mahdollista jättää Kelaan soittopyyntö. Tarjoamme soittopyyntöä lähes kaikissa palvelunumeroissa.
Soittopyyntö jätetään siihen numeroon, josta soitat Kelaan. Jos olet estänyt numeron näkymisen puhelun vastaanottajalle, et voi jättää soittopyyntöä.
Jos jätät soittopyynnön, Kelan palveluasiantuntija soittaa sinulle yhden kerran. Jos emme tavoita sinua, saat Kelasta tekstiviestin, jossa pyydetään soittamaan uudelleen Kelan puhelinpalveluun.
Kun Kelasta soitetaan asiakkaille, puhelut tulevat yleensä numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611. Kun Kela soittaa sinulle takaisin, puhelu on sinulle maksuton.
Puheluiden tallentaminen
Kela tallentaa asiakaspalvelusta ja asiakaspalveluun soitetut puhelut.
Palautekysely
Kela seuraa asiakkaiden tyytyväisyyttä tarjoamiinsa palveluihin tekstiviestillä lähetettävän kyselyn avulla. Lähetämme palautekyselyn numerosta 018 444 033, 018 444 034 tai 018 444 569. Kyselyyn vastaaminen on sinulle maksutonta. Voit lukea palautekyselyistä lisää Tietoa Kelasta -osiosta.