FPA i sociala medier
FPA är närvarande i många kanaler på sociala medier. I kanalerna på sociala medier informerar vi människor i alla åldrar om sådant som gäller FPA och våra tjänster. Vår rådgivning är på allmän nivå och offentlig.
Vi betjänar våra kunder på Instagram, Facebook och Jodel. Till intressentgrupper och samarbetspartner erbjuder vi aktuell information om den sociala tryggheten och om FPA på LinkedIn.
Kom ihåg att diskussionerna i sociala medier är offentliga.
Trygg och hygglig diskussionskultur i sociala medier
Innehållet i FPA:s kanaler på sociala medier är avsett för alla som är intresserade av FPA:s och Kanta-tjänsternas verksamhet. Därför är det viktigt för oss att alla som besöker våra konton på sociala medier känner sig trygga. Kom alltså ihåg reglerna för god netikett, dvs. vad som är lämpligt beteende på nätet. Alla har rätt att fråga eller kommentera utan rädsla för att råka ut för osakligt beteende.
Vi gömmer eller raderar sådana kommentarer på våra konton på sociala medier som
- innehåller många vulgära uttryck eller där det talas om andra människor på ett kränkande sätt
- uppviglar till brott eller där den som skrivit kommentaren delar olagligt material eller försöker styra andra användare till olagligt eller osakligt material
- är hotfulla
- är rasistiska eller på annat sätt ringaktar andra människor
- säljer eller marknadsför en produkt eller tjänst
- grundar sig på falska nyheter, desinformation eller konspirationsteorier.
Vi raderar sådana kommentarer eftersom vi vill upprätthålla en saklig och trygg diskussionsmiljö för alla. Avsikten är inte att begränsa möjligheten att uttrycka åsikter, utan säkerställa att diskussionen hålls respektfull och konstruktiv.
Läs mer om hanteringen av FPA:s konton på sociala medier.
FPA:s kanaler på sociala medier
Kela_fpa
@kysykelalta