Osa Kelan kirjeistä viivästyy tulostushäiriön vuoksi | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Osa Kelan kirjeistä viivästyy tulostushäiriön vuoksi 

Julkaistu 30.12.2024

Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa oli häiriö, joka viivästyttää Kelasta lähtevää kirjepostia. Häiriö ei vaikuta maksujen siirtymiseen asiakkaiden tileille, ja etuudet maksetaan asiakkaille ajallaan. Asiakkaat saavat tiedon etuuspäätöksistään aina myös OmaKelasta.

Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa on ollut häiriö, joka hidastaa kirjepostia asiakkaille. Häiriö ei vaikuta Kelan maksuihin asiakkaiden tileille. Asiakkaiden etuuspäätökset ja kirjeet ovat luettavissa myös OmaKelassa, jossa ne näkyvät asiakkaille tavalliseen tapaan.  

Kelan asiakaskirjeiden tulostus toimii taas, mutta häiriön vuoksi viime ja edellisviikolla tulostamatta jääneet kirjeet viivästyvät. Nämä kirjeet on tarkoitus saada tulostettua tämän viikon aikana. 

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa tai puhelimitse. Jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta asioida verkossa, hän voi kysyä päätöksistään ja mahdollisista lisäselvityksistä soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Jos asiakas saa kirjeenä tulevan lisäselvityspyynnön myöhässä, hän voi pyytää Kelasta lisäaikaa lisäselvityksen toimittamiseen tai kuulemiseen.  

Pahoittelemme asiakkaille tulostusongelmasta aiheutuvaa haittaa.  

Lisätietoa asiakkaille  

OmaKelan osoite on kela.fi/omakela. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.  

Kelan puhelinpalvelun numerot löytyvät osoitteesta kela.fi/soita-kelaan

Sivu päivitetty 31.12.2024