Uudistuksia kela.fissä | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Uudistuksia kela.fissä

Julkaistu 9.12.2023

Kela.fin ulkoasuun on tullut uudistuksia. Pääosioihin siirrytään nyt sivuston yläosasta, tummansinisen yläpalkin alta.

Kela.fitä uudistetaan vaiheittain. Ulkoasun ensimmäiset muutokset otettiin käyttöön 9.12. ja loput alkuvuoden 2024 aikana. Myös henkilöasiakkaille suunnattuja sisältöjä kehitetään asiakaslähtöisemmiksi vuosien 2024-2025 kuluessa.

Lauantaina 9.12. muuttui valikon asettelu. Henkilöasiakkaiden, kumppaneiden, työnantajien osioihin sekä Tietoa Kelasta -osioon siirrytään jatkossa tietokoneella ja mobiililaitteilla sivuston yläosasta, heti tummansinisen yläpalkin alta. Vasen valikko poistuu pöytäkonenäkymässä näiden pääosioiden etusivuilta, mutta tulee näkyviin kaikilla alasivuilla. 

Ulkoasun ja käyttöliittymän uudistuksissa on kiinnitetty huomiota silmäiltävyyteen ja siihen, että sivuston eri osat ohjaavat käyttäjää eteenpäin nykyistä vahvemmin. Samalla parannetaan sivuston käytettävyyttä mobiililaitteilla, sillä jo yli 60 % henkilöasiakkaista käyttää kela.fitä puhelimella.

Asiakkaiden palaute on tärkeää

Sivuston kehitystyö jatkuu edelleen. Jokaisen sivun lopusta löytyy mahdollisuus antaa palautetta. Palauteominaisuus uudistui 9.12. niin, että sen kautta voi nyt antaa entistä tarkempaa palautetta. Saatuja palautteita käytetään kela.fin kehittämisessä. 

Kela.fi on yksi Suomen käytetyimmistä verkkopalveluista: vuoden 2022 aikana kela.fissä vierailtiin lähes 60 miljoonaa kertaa. Sivusto palvelee henkilöasiakkaita, työnantajia, Kelan yhteistyökumppaneita sekä muita sidosryhmiä.
 

Sivu päivitetty 10.12.2023