Muista nämä asiat, kun varaat asiakkaallesi aikaa Kelaan | Ajankohtaista | KelaSiirry sisältöön
Tiedote

Muista nämä asiat, kun varaat asiakkaallesi aikaa Kelaan

Julkaistu 26.6.2025

Voit varata asiakkaallesi ajan Kelan puhelinpalveluun, jos hän tarvitsee apuasi Kelassa asioimiseen tai tulkkausta. Varaa aika verkossa. Varmista, että varaat asiakkaallesi sopivan pituisen ajan.

Kun asiakkaasi tarvitsee neuvontaa Kela-asioissaan, ohjaa hänet olemaan yhteydessä Kelaan hänelle parhaiten sopivalla tavalla. Voit ohjata asiakkaasi

Kannusta asiakasta tunnistautumaan OmaKelassa ennen kuin hän soittaa Kelaan. Tunnistautuminen nopeuttaa ja turvaa asiointia.

Varaa aika asiakkaallesi verkossa

Jos asiakkaasi tarvitsee apuasi Kelassa asiointiin, voit varata hänelle ajan. Myös tulkkausta tarvitsevalle asiakkaalle kannattaa varata aika. Kun varaat asiakkaalle puhelinajan, Kelan asiantuntija soittaa hänelle sovittuna ajankohtana eikä puhelu maksa asiakkaalle mitään.

Muista nämä, kun varaat asiakkaallesi aikaa:

  1. Varaa aika kätevästi verkossa. Tutustu Kelan verkkosivuilla oleviin ohjeisiin.
  2. Varaa sopivan mittainen aika. 15 minuutin aika riittää vain lyhyen asian hoitamiseen, joten jos selvitettävää asiaa on paljon, varaa asiakkaalle pidempi aika.
  3. Jos asiakas tarvitsee tulkkausta, varaa hänelle puhelinaika, johon sisältyy tulkkaus. Varaa vähintään 30 minuutin aika. Huomaa, että aika pidentyy automaattisesti vielä 15 min verran, kun valitset ajanvaraukselle tulkkauksen.

Lue lisää

 

Sivu päivitetty 26.6.2025