Tule käymään

Poikkeukset aukioloajoissa

Tarkista palvelupisteen hausta, miten palvelupiste on avoinna. Jos käyntiaika pitää varata etukäteen, soita puhelinpalveluun.

Vältä asiointia palvelupisteellä

  • Älä tule käymään, jos sinulla on flunssan oireita, olet karanteenissa, olet matkustanut ulkomailla viimeisen 2 viikon aikana tai olet altistunut koronavirukselle.

  • Jos tulet käymään, muista hyvä käsihygienia ja pidä etäisyyttä muihin.

  • Suosittelemme asiointia verkossa ja puhelimessa. Voit myös varata soittoajan.

Löydät kaikkien Kelan palvelupisteiden ja eri toimijoiden yhteisten asiointipisteiden yhteystiedot ja aukioloajat palvelupisteen haulla.

Kelan palvelupisteessä saat henkilökohtaista neuvontaa

 

Voit asioida missä tahansa Kelan palvelupisteessä lähellä sinua. Saat henkilökohtaista neuvontaa ja ohjausta Kelan etuuksissa, ja tarvittaessa sinulle voidaan varata aika puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen. Voit myös hoitaa Kela-asiat itsenäisesti asiakastietokoneella. 

Palvelupisteissä ei ole puhelinpalvelua. Puhelimitse asiakkaita palvelevat elämäntilannekohtaiset palvelunumerot.

Asiointipisteessä saat yleistä opastusta

Asiointipiste on Kelan ja muiden julkisten organisaatioiden yhdessä ylläpitämä palvelupiste. Sieltä saat Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä, voit jättää hakemuksen ja saada yleistä opastusta etuuksista sekä Kelan verkkopalvelujen käytöstä.

Ota mukaan henkilötodistus ja tunnistautumisväline

Kun asioit Kelan palvelupisteessä, tarvitset henkilötodistuksen, kuten ajokortin tai passin. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset henkilötodistuksesi lisäksi yksilöidyn valtakirjan tältä henkilöltä.

Jos sinulla on mukana tunnistautumisväline, eli verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat palvelupisteen tai asiointipisteen asiakastietokoneella.

Voit asioida palvelupisteessä ja asiointipisteessä opas- ja viranomaiskoiran kanssa.

Lue lisää