Moderskapsförpackningen 2025 har kommit ut – FPA förnyar moderskapsförpackningen enligt kundernas önskemål
FPA har offentliggjort moderskapsförpackningen 2025. Även i år har produkturvalet i moderskapsförpackningen förnyats utgående från respons från kunderna. I enlighet med kundernas önskemål är produkterna i moderskapsförpackningen hållbarare än tidigare.
Moderskapsförpackningen 2025 innehåller 38 produkter. Förpackningen börjar delas ut när moderskapsförpackningen 2024 har tagit slut. Enligt den information vi nu har börjar moderskapsförpackningen 2025 delas ut i slutet av juli eller början av augusti.
Kunderna berättar, FPA lyssnar
Moderskapsförpackningen förnyas kontinuerligt utgående från kundrespons. Kundernas önskemål har beaktats både i motiven på produkterna och i produkternas egenskaper. FPA ger kunderna många möjligheter att påverka.
– Varje år får kunderna rösta fram motivet på åkpåsen och overallen. Dessutom ingår i förpackningen det här året produkter med egenskaper som kunderna önskat. Till exempel har nu också de små omlottbodyna en justerbar förlängningsdel, så att babyn kan använda samma plagg längre, berättar planerare Veera Petäjä.
Kunderna kan också påverka produkturvalet, säger Petäjä.
– Vi fick respons om att det inte fanns någon filt i förpackningen. I moderskapsförpackningen 2025 ingår en filt.
Moderskapsförpackningen är nödvändig för många
Moderskapsförpackningens anskaffningsvärde är 170 euro, och värdet har varit oförändrat sedan 2018. Antalet produkter i moderskapsförpackningen har minskat, eftersom man för 170 euro inte längre får lika många produkter som för sju år sedan. Även om produkterna är färre än tidigare, är de hållbarare tack vare nya egenskaper.
För närvarande har många barnfamiljer det kärvt med ekonomin. Moderskapsförpackningen innehåller många produkter som behövs i vardagen med en baby i familjen.
– Moderskapsförpackningen är avsedd att vara en trygghetsfaktor i familjens nya situation. Vi får respons från kunderna om att produkterna i förpackningen är nödvändiga för många familjer, berättar Petäjä.
Också i fortsättningen utvecklar FPA moderskapsförpackningen utgående från kundresponsen. På så sätt svarar moderskapsförpackningen också i framtiden på familjernas förändrade behov.