Kuka voi saada yleistä asumistukea? - selkokielellä | Selkokieli | KelaSiirry sisältöön

Kuka voi saada yleistä asumistukea?

Yleistä asumistukea voidaan maksaa yhdelle henkilölle tai useamman henkilön ruokakunnalle.

Mikä on ruokakunta?

Ruokakunta tarkoittaa henkilöitä, jotka asuvat pysyvästi samassa asunnossa. Tavallisesti ruokakunta on aviopari, avopari tai perhe. Myös yksi henkilö voi olla ruokakunta.

Voit saada yleistä asumistukea, jos asut

  • vuokra-asunnossa
  • omassa osakeasunnossa
  • omassa omakotitalossa
  • asumisoikeusasunnossa
  • osaomistusasunnossa.

Kelasta voi saada asumiseen myös eläkkeensaajan asumistukea, opiskelijan asumislisää tai sotilasavustuksen asumisavustusta. Näistä tuista kerrotaan omissa osioissaan.

Yleensä voit saada vain yhtä asumisen tukea kerrallaan.

Sivu päivitetty 15.3.2023

Mitä mieltä olet sivusta?