Kundservicen är FPA:s kärnverksamhet

Ligger kundservice dig varmt om hjärtat? Känns det naturligt för dig att arbeta med människor? Som kundservicespecialist får du möta olika personer och hjälpa kunderna att hitta sådana lösningar som är lämpliga i just deras livssituation.

Om du njuter av såväl självständigt arbete som teamarbete, gestaltar omfattande helheter och du känner dig som fisken i vattnet i sociala situationer, kan arbetet som kundservicespecialist vara något för dig.

Lediga jobb

Se våra lediga jobb för kundservicesakkunniga

Kolla här

Som kundservicespecialist vägleder du kunderna och ger dem råd i frågor som gäller alla slags FPA-ärenden. Arbetet förutsätter social kompetens, förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt IT-färdigheter.

Vi betjänar i många olika kanaler

Som kundservicespecialist får du samarbeta med olika intressentgrupper. Arbetet inom kundservicen vid FPA är mångsidigt och erbjuder därför olika möjligheter att utvecklas som proffs och som specialist på FPA:s tjänster.

FPA:s mål är att alltid bemöta kunderna på ett ansvarsfullt, jämlikt och proffsigt sätt.

FPA:s kundservice sker via olika kanaler och beaktar olika kundgruppers behov. Vi betjänar kunder på serviceställen, vid servicepunkter, via distansförbindelse och i sociala medier.

Olika servicekanaler möjliggör olika slags arbetsbeskrivningar för kundservicespecialister och ökar möjligheterna för kundservicespecialister att utvecklas i sitt eget arbete.

Läs mer