Kelan Työnantajan asiointipalvelussa häiriö
Kelan Työnantajan asiointipalvelussa on havaittu häiriö, jonka vuoksi palvelu on pois käytöstä. Uusi palvelu on tarkoitus ottaa käyttöön maanantaina 2.12. Käyttökatkon aikana työnantajat voivat poikkeuksellisesti kiireellisissä tilanteissa lähettää hakemuksia ja ilmoituksia suojatun sähköpostin liitteenä Kelan lomakkeilla.
Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Kela korvaa Työnantajan asiointipalvelun uudella Työnantajan päiväraha- ja korvauspalvelulla maanantaina 2.12.aamupäivällä. Kiireellisissä tapauksissa työnantajat voivat poikkeuksellisesti lähettää hakemukset ja ilmoitukset suojatun sähköpostin liitteenä Kelan lomakkeilla niin kauan, kunnes uusi päiväraha- ja korvauspalvelu on otettu käyttöön.
- Ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta (Y17)
- Työnantajan hakemus – Vanhempainpäiväraha-ajan vuosilomakustannukset ja perhevapaakorvaus (SV18)
- Ilmoitus – Osasairauspäiväraha (SV28)
- Työnantajan ilmoitus erityisraskausrahaa varten (SV96)
- Hakemus – Joustava hoitoraha / Osittainen hoitoraha (WH9) (sivu 4)
- Työnantajan ilmoitus työskentelystä ulkomailla (Y 38T)
Päätös- ja maksutietoja voi tarkistaa uudesta Työnantajan päiväraha- ja korvauspalvelusta 2.12. alkaen. Työnantajat voivat jatkaa asiointia normaalisti tulorekisterin ja Ilmoitin.fi -palvelun kautta.