Näin Kela palvelee työnantaja-asiakkaita joulun ja loppiaisen välisenä aikana
Kelan puhelinpalvelut ovat normaalisti auki joulun ja loppiaisen välisinä arkipäivinä. Poikkeuksena on uudenvuodenaatto, jolloin palvelut menevät kiinni viimeistään klo 13. Monia Kela-asioita voi hoitaa työnantajien asiointipalveluissa.
Vuodenvaihde ja vuoden ensimmäiset viikot ovat Kelassa usein kiireisiä, ja Kela-asiat kannattaakin hoitaa hyvissä ajoin ennen joulua.
Työnantajat voivat hoitaa monia asioita asiointipalveluissa.
Puhelinpalvelut ovat kiinni jouluna 24.–26.12., uudenvuodenpäivänä 1.1. sekä loppiaisena 6.1.
Työnantajien puhelinpalvelujen aukioloajat vuodenvaihteessa
Kelan puhelinpalvelut työnantajille ovat avoinna normaalisti maanantaina ja tiistaina (29. ja 30.12) sekä perjantaina (2.1.) ja maanantaina (5.1.):
- Työnantajalinja ma–pe klo 9–15 numerossa 020 692 241
- Työterveyshuollon korvaukset ma klo 12–16 ja ti–pe klo 9–12 numerossa 020 634 4907
- Kansainväliset tilanteet ma–pe klo 10–15 numerossa 020 634 0200
- Tekninen tuki ma-pe klo 7-17 numerossa 020 634 7787
Uudenvuodenaattona 31.12. Työnantajalinja, kansainvälisten tilanteiden neuvonta ja tekninen tuki menevät poikkeuksellisesti kiinni klo 13. Työterveyshuollon korvausten neuvonta on auki normaalisti klo 12 asti.
Toivotamme työnantaja-asiakkaillemme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2026!