Neuvontaa työnantajille
Tällä sivulla:
Kelan asiantuntijat neuvovat työnantajia puhelimitse ja chatissä. Jos asiasi ei ole kiireellinen, voit myös kysyä neuvoa suojatulla sähköpostilla.
Työnantajan chatti
ma-pe klo 9–15
Chatti aukeaa tämän sivun oikeasta alareunasta. Chatissä saa yleisneuvontaa perhevapaisiin, sairastamiseen ja kuntoutumiseen liittyviin asioihin. Chatissä ei vastata yksittäistä asiakasta koskeviin kysymyksiin.
Työnantajalinja 020 692 241020 692 241
ma–pe klo 9–15
Työnantajalinjalla vastataan perhevapaisiin, sairastamiseen ja kuntoutukseen liittyviin kysymyksiin. Voit kysyä etuuden hakemisesta, käsittelyvaiheesta ja päätöksestä. Voit kysyä myös liitteistä, lisäselvityksistä ja siitä, miten palkkatiedot ilmoitetaan eri etuuksiin.
Jos asiasi liittyy työehtosopimukseen, työsopimus- tai vuosilomalakiin, kysythän neuvoa työnantajajärjestöstä.
Työterveyshuollon korvaukset 020 634 4907020 634 4907
ma klo 12–16 ja ti–pe klo 9–12 | tyoterveyshuolto@kela.fi
Kysy neuvoa työterveyshuollon korvaamisesta, korvausten hakemisesta ja maksetuista korvauksista. Numerossa palvellaan työnantajia, työterveyshuollon palveluntuottajia ja yrittäjiä.
Kansainväliset tilanteet 020 634 0200020 634 0200
ma-pe klo 10–15
Kelan kansainvälisten asioiden keskus vastaa kysymyksiin, jotka liittyvät lähetettyihin työntekijöihin, ulkomailta palkattaviin työntekijöihin tai maasta- ja maahanmuuttokysymyksiin.
Kela palvelee myös Helsingin ja Tampereen International House -palveluissa. Palvelut on suunnattu yrityksille ja työnantajille ulkomaiseen työvoimaan ja sen rekrytointiin liittyvissä kysymyksissä.
Tekninen tuki 020 634 7787020 634 7787
ma-pe klo 7–17 | tekninentuki@kela.fi
Jos sinulla on teknisiä ongelmia palvelun kanssa, ota yhteyttä tekniseen asiakastukeemme. Asiointipalveluiden kirjautumiseen liittyvissä ongelmissa lue ensin ohjeet.
Voi antaa meille palautetta palveluistamme, toiminnastamme tai tehdä meille kehitysehdotuksen.