Kom ihåg det här när du bokar tid för din kund hos FPA
Du kan boka en tid till FPA:s telefontjänst för din kund om hen behöver hjälp med att sköta sina FPA-ärenden eller behöver tolkning. Boka en tid på nätet. Försäkra dig om att du bokar en tid som är tillräckligt lång.
När din kund behöver rådgivning i sina FPA-ärenden, ska du uppmana hen att kontakta FPA på det sätt som passar hen bäst. Du kan uppmana kunden att
- ringa FPA:s telefontjänst
- begära uppringning i MittFPA
- besöka FPA:s serviceställe eller distansserviceställe.
Rekommendera att kunden identifierar sig i MittFPA innan hen ringer FPA. Identifieringen påskyndar betjäningen och gör det tryggt att sköta ärenden.
Boka en tid för din kund på nätet
Om din kund behöver hjälp med att sköta ärenden hos FPA, kan du boka en tid för hen. Det lönar sig också att boka en tid om kunden behöver tolkning. När du bokar en telefontid för en kund ringer någon av FPA:s kundservicespecialister upp kunden vid den avtalade tidpunkten. Samtalet är gratis.
Kom ihåg det här när du bokar tid för din kund:
- Boka en tid smidigt på nätet. Läs anvisningarna på FPA:s webbplats.
- Boka en tid som är tillräckligt lång. 15 minuter räcker bara för att sköta ett kort ärende, men om det finns mycket att reda ut ska du boka en längre tid för kunden.
- För en kund som behöver tolkning ska du boka en telefontid med tolk. Boka en tid som är minst 30 minuter. Observera att tiden automatiskt förlängs med ytterligare 15 minuter när du väljer tolkning för den bokade tiden.