Boka telefontid för din kund
Om din kund behöver hjälp med att sköta sina ärenden hos FPA kan du boka en telefontid åt kunden. Det lönar sig också att boka en tid om kunden behöver tolkning.
När du bokar en telefontid ringer vi kunden vid den avtalade tidpunkten. Samtalet är kostnadsfritt för kunden.
När kan du boka en tid?
Du kan boka en tid om du har kundens tillstånd och personbeteckning.
Tidsbokningssystemet kan användas av samarbetspartner som FPA har godkänt som användare.
För bokningen behöver du Suomi.fi-fullmakten Boka tid för att uträtta ärenden gällande socialskyddsförmåner. Begär fullmakten av din organisation.
Så här bokar du en tid
- Identifiera dig i tjänsten med dina personliga nätbankskoder, mobilcertifikat eller ett certifikatkort. Välj Sköt arbetsrelaterade ärenden och välj den organisation du företräder.
- Boka en tid med lämplig längd. Boka 15 minuter endast för ett kort ärende. Om kunden har flera saker som behöver utredas, boka en längre tid.
Om kunden behöver tolk anger du det i bokningen. Boka då minst 30 minuter. Tider med tolkning förlängs automatiskt med ytterligare 15 minuter. Om du till exempel bokar 30 minuter blir den totala tiden 45 minuter. - Ange vad bokningen gäller i fältet Mer information .
På kundens begäran kan du även kontrollera eller avboka tider i tjänsten.
Boka endast tid för en kund åt gången. Logga ut och logga in på nytt innan du bokar tid för nästa kund.