Kelan sosiaalisen median linjaukset

Tämä ohjeistus on Kelan työntekijöille.

Kela on lähellä ihmistä, myös sosiaalisessa mediassa. Tälle sivulle on koottu Kelan sosiaalisen median linjaukset. Linjaukset ohjaavat jokaista kelalaista turvalliseen, vastuulliseen ja fiksuun sosiaalisen median käyttöön. Vaikka käyttäisit sosiaalista mediaa vain vapaa-ajallasi, linjauksissa on paljon hyödyllistä tietoa esimerkiksi tietoturvasta ja tietosuojasta.

Työstään innostunut ja asiantunteva kelalainen on Kelalle arvokas voimavara myös sosiaalisessa mediassa. Me Kelassa haluamme, että löydät oman roolisi ja tapasi käyttää sosiaalista mediaa. Vain yhtä oikeaa, kaikille sopivaa tapaa ei ole olemassa.

Sosiaalisen median hyötyjä kelalaiselle

  • Voit verkostoitua kumppanien, sidosryhmien ja oman alasi asiantuntijoiden kanssa.
  • Jakamalla tietoa palvelet päättäjiä, kumppaneita ja yhteiskuntaa.
  • Pääset vaikuttamaan sinulle tärkeisiin keskusteluihin, kun jaat tietoa ja tuot uusia näkökulmia esille.
  • Viestimällä avoimesti lisäät asiakkaiden, sidosryhmien ja yhteistyökumppaneiden luottamusta Kelaan sekä Kelan asiantuntijoihin ja johtajiin.
  • Keskustelemalla ja kuuntelemalla tuot Kelan lähemmäksi kumppaneita ja sidosryhmiä.
  • Voit oppia uutta ja saada oivalluksia sekä uusia ideoita omaan työhösi.

Kelan sosiaalisen median linjaukset on johdettu valtionhallinnon viestintäsuosituksista, Kelan strategiasta ja Kelan viestinnän linjauksista.

Kiva nähdä sinut somessa, kelalainen!