Kelan sosiaalisen median tilien ylläpito | Tietoa Kelasta | KelaSiirry sisältöön

Kelan sosiaalisen median tilien ylläpito

Kelan etuuksista ja palveluista tiedottaminen on Kelan lakisääteinen tehtävä. Tähän tehtävään sisältyy myös Kanta-palvelujen toiminnasta viestiminen. Viestimme aktiivisesti sosiaalisessa mediassa, koska haluamme tavoittaa asiakkaamme siellä, missä he muutenkin ovat.

Vastaamme asiakkaiden kysymyksiin Instagramissa, Facebookissa ja Jodelissa. Kelalla on tilit myös LinkedInissä, YouTubessa ja TikTokissa.

Kelan viestintäyksikkö vastaa sosiaalisen median kanavien perustamisesta ja ylläpidosta. Asiakkaan lähipalvelujen tulosyksikkö vastaa Kelan sosiaalisen median tileillä annettavasta asiakaspalvelusta.

Seuraamme sosiaalisen median tileillä käytävää keskustelua ja vastaamme asiakkaiden kysymyksiin maanantaista perjantaihin klo 8–16.

Turvallinen ja reilu keskustelukulttuuri somessa
Tietosuojasyistä emme voi vastata henkilökohtaisia tietoja sisältäviin kysymyksiin. Älä jaa omia henkilötietojasi edes yksityisviesteissä. Jos tarvitset henkilökohtaista neuvontaa, sinut ohjataan sosiaalisesta mediasta Kelan tai Kanta-palvelujen muihin palvelukanaviin.

Ota yhteyttä

Jos sinulla on kysyttävää tai jos huomaat tileillämme epäasiallista käytöstä, ole yhteydessä Kelan viestintään: viestinta@kela.fi.

Sivu päivitetty 10.6.2025