Kela sosiaalisessa mediassa
Kela on läsnä useissa sosiaalisen median kanavissa. Sosiaalisen median kanavissa viestimme Kela-asioista ja palveluista kaikenikäisille. Neuvontamme on yleisluontoista ja julkista.
Palvelemme asiakkaita Instagramissa, Facebookissa ja Jodelissa. Sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille tarjoamme ajankohtaista sosiaaliturvaan ja Kelaan liittyvää tietoa LinkedInissä.
Muistathan, että sosiaalisen median keskustelut ovat julkisia.
Turvallinen ja reilu keskustelukulttuuri somessa
Kelan sosiaalisen median sisällöt on tarkoitettu kaikille Kelan ja Kanta-palvelujen toiminnasta kiinnostuneille. Siksi meille on tärkeää, että kaikki sosiaalisen median tileillämme vierailevat ihmiset kokevat olonsa turvalliseksi. Muista siis hyvän verkkokäyttäytymisen säännöt. Jokaisella on oikeus kysyä tai kommentoida ilman pelkoa siitä, että häneen kohdistuisi asiatonta käytöstä.
Sosiaalisen median tileiltämme piilotetaan tai poistetaan kommentit, jotka
- sisältävät runsaasti alatyylisiä ilmaisuja tai joissa nimitellään muita ihmisiä loukkaavalla tavalla
- yllyttävät rikokseen tai joissa jaetaan lainvastaista materiaalia tai ohjataan laittomaan tai asiattomaan materiaaliin
- ovat uhkaavia
- ovat rasistisia tai muulla tavalla väheksyvät toista ihmistä
- myyvät tai markkinoivat jotakin tuotetta tai palvelua
- perustuvat valeuutisiin, disinformaatioon tai salaliittoteorioihin.
Poistamme tällaiset kommentit, koska haluamme ylläpitää asiallista ja turvallista keskusteluympäristöä kaikille. Tavoitteena ei ole rajoittaa mielipiteiden ilmaisua, vaan varmistaa, että keskustelu säilyy kunnioittavana ja rakentavana.
Lue lisää Kelan sosiaalisen median tilien ylläpidosta.
Kelan sosiaalisen median kanavat
Kela_fpa
@kysykelalta