Asiointipalveluissa voi esiintyä käyttökatkoja 17.5. klo 23–04 Lisätietoja
Asiointipalveluissa käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Ajanvarausjärjestelmässä käyttökatko 21.5. klo 6–20 Lisätietoja
Kelan etäpalveluissa on havaittu häiriö Lisätietoja
Asioi verkossa
Asiakaspalvelu
Asiakaslähtöisyyden mittaaminen
Kela käyttää kuntoutuksen asiakaslähtöisyyden seurannassa KAARI-kyselyä. Palveluntuottajana huolehdit, että asiakas vastaa kyselyyn.
Tiedon kerääminen asiakkaalta
Asiakas vastaa KAARI-kyselyyn kuntoutuskokonaisuuden päätösvaiheessa. Vastaaminen tapahtuu anonyymisti. Kyselyyn vastaaminen sisältyy kuntoutuspäivän ohjelmaan, ja se kestää noin 10 minuuttia.
Huolehdi siitä, että asiakkaalla on käytettävissään vastaamiseen soveltuva tila, tarvittava verkkoyhteys ja näyttöpääte. Anna asiakkaalle ohjeet ja opasta oikean palveluntuottajan ja kuntoutuspalvelun löytämisessä. Tarvittaessa avusta ja anna asiakkaalle teknistä apua vastaamistilanteessa sekä huolehdi siitä, että asiakas voi vastata kysymyksiin omien näkemystensä mukaisesti.
KAARI-kysely ja asiakkaan ohjeet. Linkki on tarkoitettu vain Kelan kuntoutusasiakkaiden käyttöön.
Kuntoutuksen asiakaslähtöisyyden raportointi
Kela kokoaa vuosittain KAARI-kyselyistä toimenpidekohtaisen raportin. Kela kehittää raportointia siten, että tiedot saadaan jatkossa palveluntuottajakohtaisesti.