FPA:s service för samarbetspartners i ärenden som gäller utkomststöd förändras den 19.5.2025 – de regionala servicenumren ersätts med ett nationellt nummer
Servicen för socialtjänsten och serviceproducenter i ärenden som gäller utkomststöd förändras. De regionala servicenumren ersätts med ett nationellt nummer från och med den 19.5.2025. Tjänsten kommer att vara öppen vardagar kl. 9–15. I brådskande utkomststödsärenden är tjänsten öppen till kl. 16.
FPA:s regionala servicenummer för socialtjänsten och serviceproducenter i ärenden gällande utkomststöd tas ur bruk den 19.5.2025. Därefter betjänar FPA i ärenden som gäller utkomststöd endast via myndighetslinjen.
Myndighetslinjen betjänar FPA:s samarbetspartners varje vardag kl. 9–15. I brådskande ärenden betjänar tjänsten kl. 9–16. Då man ringer myndighetslinjen väljer man först vilken typ av ärende man har, och samtalet dirigeras sedan till en sakkunnig.
Myndighetslinjen har funnits redan tidigare, och via den har man fått rådgivning även i ärenden gällande utkomststöd.
Samarbetspartners kan också kontakta FPA via skyddad e-post om ärendet inte är brådskande.
Gör så här när du ringer FPA i ett utkomststödsärende
- Ring myndighetslinjen på nummer 020 692 239.
- Tryck därefter nummer ett om ditt ärende gäller utkomststöd.
- Sedan ska du igen välja ett nummer. Välj ett om ditt ärende gäller ansökan om utkomststöd, att skicka in en faktura eller frågor om beslut. Välj två om ditt ärende gäller brådskande betalningsförbindelse för mat eller mediciner.
Läs mer
Rådgivning för samarbetspartner | Samarbetspartner | FPA
Prenumerera på FPA:s nyhetsbrev så får du aktuell information om förändringar i FPA:s förmåner och tjänster, och om utbildningar och evenemang. Prenumerera på nyhetsbrev!