Ibland kan nedladdningen eller uppladdningen av en fil misslyckas på grund av anslutningsproblem och då får du ett felmeddelande på skärmen. Vid nästa försök kan felmeddelandet återkomma från cacheminnet. Då kan det löna sig att tömma webbläsarens cacheminne.
Om det inte går att fylla i eller skriva ut blanketten ska du kontrollera att du använder Adobe Reader. Du kan även byta enhet till exempel från en pekplatta till en dator. Operativsystemens och webbläsarnas motsvarande egna Reader- och Viewer-program stöder inte nödvändigtvis blankettens alla ifyllningsegenskaper. Felen kan också bero på att du har en gammal eller felaktigt installerad version av Adobe Reader; då måste programmet installeras på nytt. Den nya versionen kan laddas ner avgiftsfritt på Adobes webbplats.
Än så länge är blanketterna inte tillgängliga och således kan de inte användas med till exempel skärmläsare. Läs mer om tillgänglighet i tillgänglighetsutlåtandet för webbplatsen fpa.fi.