Administrering av FPA:s kanaler på sociala medier | Om FPA | FPAGå till innehållet

Administrering av FPA:s kanaler på sociala medier

Att informera om förmåner och tjänster är en lagstadgad uppgift för FPA. Det här gäller också information om Kanta-tjänsterna. Vi använder oss aktivt av sociala medier i vår kommunikation, eftersom vi vill nå våra kunder där de annars brukar röra sig.

Vi svarar på frågor från kunder på Instagram, Facebook och Jodel. FPA har också konton på LinkedIn, YouTube och TikTok.

FPA:s kommunikationsenhet svarar för att skapa konton och hantera kanalerna på sociala medier. Resultatenheten för närservice till kunder ansvarar för den kundservice som ges på FPA:s konton på sociala medier.

Vi följer diskussionen på våra konton på sociala medier och svarar på frågor från kunderna måndag till fredag kl. 8–16.

Trygg och hygglig diskussionskultur i sociala medier
Av dataskyddsskäl kan vi inte besvara frågor som innehåller personlig information. Ge inte ut dina personuppgifter, inte ens i privata meddelanden. Om du behöver personlig rådgivning uppmanas du att sköta ditt ärende genom någon annan av FPA:s eller Kanta-tjänsternas servicekanaler i stället för på sociala medier.

Kontakta oss

Om du har frågor eller om du märker osakligt beteende på våra konton kan du kontakta vår kommunikationsenhet på viestinta@kela.fi.

Senast ändrad 10.6.2025