Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Keravan asiointipiste

Besöksadress

Kultasepänkatu 7, 04250 Kerava

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

  • Måndag 8 — 17:30
  • Tisdag 8 — 17:30
  • Onsdag 8 — 17:30
  • Torsdag 8 — 17:30
  • Fredag 8 — 12
Avvikande öppettider
Poikkeukset aukioloajoissa https://www.kerava.fi/kaupunki-ja-paatoksenteko/asiointi/keravan-asiointipiste/
  • undefined 0 — 0
Nyårsafton: Stängt
Nyårsdagen: Stängt
Trettondagen: Stängt
Skärtorsdag
  • Torsdag 8 — 15
Långfredagen: Stängt
Påskdagen: Stängt
Annandag påsk: Stängt
Valborgsafton
  • Torsdag 8 — 15
Valborg: Stängt
Kristi himmelsfärdsdag: Stängt
Pingst: Stängt
Midsommarafton: Stängt
Midsommardagen: Stängt
Alla helgons dag: Stängt
Självständighetsdagen: Stängt
Julafton: Stängt
Juldagen: Stängt
Annandag jul: Stängt

Övrig kontaktinformation

+358 929492745
PL 123, 04201 KERAVA

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • 3 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är minst 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • Vid servicepunkten finns en fast induktionsslinga.

Ansvarig för tjänsten

Keravan kaupunki

Uppdaterad

1.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker något av servicepunkter. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator vid servicepunkten.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna vid servicepunkterna.