Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Vandainfo, Dickursby

Vandainfo i Dickursby är Vanda stads kunderviceställe, som ger råd om tjänster av staden och samarbetsparter. Förutom vid kundserviceställena betjänar vi er också via telefon, e-post och chat. Våra samarbetspartner är bl a HRT, Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och FPA. Det ordnas olika rådgivning och utställningar i Vandainfos lokaler. Vandainfos lokaler i Dickursby kan bokas för kvälls- och helganvändning via Timmi-bokningssystemet. Förutom de allmänna utrymmena kan du även hyra en utställningsvägg i Vandainfo.

Besöksadress

Banvägen 11A, 2. krs (Dixi), 01300 Vanda

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Öppet
  • Fredag 7:45 — 15:30
Öppet
  • Torsdag 12 — 17
Öppet
  • Måndag 8:45 — 16:30
  • Tisdag 8:45 — 16:30
  • Onsdag 8:45 — 16:30
Avvikande öppettider
Undantagsvis öppet
  • Onsdag 7:45 — 15
Undantagsvis stängt: Stängt

Övrig kontaktinformation

+358 983911

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är skyltad, jämn och tillräckligt bred samt belyst och dess ytmaterial ger anvisningar för hur man tar sig fram.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på plan 2.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan avläsas med fingrarna. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • Vid servicepunkten finns en mobil induktionsslinga.

Ansvarig för tjänsten

Vantaan kaupunki

Uppdaterad

23.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker något av servicepunkter. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator vid servicepunkten.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna vid servicepunkterna.