Kom på besök | Privatpersoner | FPAGå till innehållet

Vandainfo, Myrbacka

Vandainfo i Myrbacka är Vanda stads kunderviceställe. Vi erbjuder allmän rådgivning och stöd så att du kan söka dig till tjänster som Vanda stad och våra samarbetspartner erbjuder. Förutom vid kundserviceställena betjänar vi er också via telefon, e-post och chat. Våra samarbetspartner är bl a HRT, Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och FPA. Det ordnas olika rådgivning och utställningar i Vandainfos lokaler. Vandainfos lokaler i Myrbacka kan bokas för kvälls- och helganvändning via Timmi-bokningssystemet. Förutom de allmänna utrymmena kan du även hyra en utställningsvägg i Vandainfo.

Besöksadress

Påltorget 3, 01600 Vanda

Servicestället på kartan (suomi.fi)

Öppettider

Öppet
  • Fredag 7:45 — 15:30
Öppet
  • Torsdag 12 — 17
Öppet
  • Måndag 8:45 — 16:30
  • Tisdag 8:45 — 16:30
  • Onsdag 8:45 — 16:30
Avvikande öppettider
Undantagsvis öppet
  • Onsdag 7:45 — 15
Undantagsvis öppet
  • Onsdag 7:45 — 15
Undantagsvis stängt: Stängt
Undantagsvis stängt: Stängt

Övrig kontaktinformation

+358 983911

Tillgänglighetsinformation

Rutten till huvudingången
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
Huvudingången
  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är lätt att öppna för hand.
  • Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
I lokalen
  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • Vid servicepunkten finns en mobil induktionsslinga.

Ansvarig för tjänsten

Vantaan kaupunki

Uppdaterad

26.4.2025

Hjälp med att sköta ärenden

Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker något av servicepunkter. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.

Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator vid servicepunkten.

Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna vid servicepunkterna.