Fpa:s serviceställe i Lieksa
Servicestället betjänar endast på bokad tid. Du kan ansöka om förmåner, meddela förändringar och skicka bilagor även i e-tjänsten MittFPA på adressen www.fpa.fi/mittfpa. Du kan också lämna en begäran om uppringning i MittFPA. Du kan sköta nästan alla dina FPA-ärenden också per telefon. Du hittar våra servicenummer på adressen www.fpa.fi/ring-fpa. Vid behov bokar vi en besökstid för dig till servicestället.
Besöksadress
Pielisentie 9, 81700 Lieksa
Servicestället på kartan (suomi.fi)Öppettider
Ring och boka tidÖvrig kontaktinformation
FPA:s servicenummerTillgänglighetsinformation
- Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus under 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är under 3,6 m.
- Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
- Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.
- Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
- Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. För att öppna dörren ska du trycka på en dörrsummer varefter dörren är lätt att öppna för hand.
- Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
- Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
- Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
Ansvarig för tjänsten
Kela
Uppdaterad
14.11.2025
Hjälp med att sköta ärenden
Ta med dig ett identitetsbevis, exempelvis körkort eller pass, när du besöker ett FPA-serviceställe. Om du sköter en annan persons ärenden behöver du en specificerad fullmakt av personen i fråga samt eget identitetsbevis.
Om du har med dig nätbankskoder eller mobilcertifikat, kan du uträtta dina FPA-ärenden på en kunddator på servicestället. Det finns inga kunddatorer på de serviceställen där man endast kan sköta ärenden med tidsbokning.
Ledar-, assistans- eller tjänstehundar är tillåtna på serviceställena.